Webdesign til stressede kunder

Tips til dig, der er stresscoach, mindfulnesslærer, psykolog, psykoterapeut etc.

LAV STILLE RUM

Har dine kunder koncentrationsbesvær – stress, depression eller lignende – så skab et website, der ikke er forstyrrende og uroligt.

Brug billeder, der skaber ro og giver lyst til at stoppe op og fordybe sig. Dine læsere må gerne være mere afslappede når de forlader din side end da de ankom.

SÅDAN SKABER DU RO

Lav et beroligende rum online til dine kunder og gør det til et rart sted at være, hvis man er stresset. Skab fornemmelsen af, at du kan hjælpe med at finde ro.

Brug luft – såkaldt whitespace.
Øjnene skal hvile ind imellen.

Hjernen skal ikke konstant forstyrres af valgmuligheder.

Brug gode, letlæselige skrifttyper.
Brug stor skrift.
Brug farver med kontrast.

60% af pladsen på et skærmbillede skal gerne være whitespace, når du kommunikerer med stressede.

KLEM IKKE FOR MEGET IND

Hav få elementer på et skærmbillede.
Siden må gerne være lang, men del den op i overskuelige afsnit.
Det gælder også din menu. Mere end 3-5 menupunkter gør det besværligt at overskue.

LAV PIXI DESIGN

Vil du kommunikere til stressede, fortravlede, ukoncentrerede mennesker, så lad dig inspirere af små børnebøger – de såkaldte pixi-bger.

Et billede eller to og lidt tekst.

Del informationen op i overskuelige bidder frem for store, massive tekstklodser.

GØR DET NATURLIGT

Sig det ikke kun med ord. VIS det.
Brug billeder, der skaber stemninger.

Er det dit arbejde at hjælpe stressede med at finde roen i naturen, så træk naturen ind på dit website.

I stedet for kun at fortælle mig, at naturen kan hjælpe, så få mig til at mærke det.

Tak fordi du kiggede med.
Håber du har fået inspiration og stof til eftertanke.

Dette er bare en af utallige måder at gøre det på.

Og det vil være dejligt, hvis endnu flere website bliver enkle og nemme at overskue. Så hjælp mig gerne med at sprede budskabet:

MERE RO ONLINE

Pin It on Pinterest